Wieści w pigułce, 6 października 2013 r.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wieści w pigułce, Wprowadziła Hortensja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Wieści w pigułce, 6 października 2013 r.

  1. Warszawiacy, idźcie do urn

    Idźcie do urn – wzywał warszawiaków prezes PiS Jarosław Kaczyński. Przekonywał, że odwołując w referendum Hannę Gronkiewicz-Waltz, mieszkańcy stolicy pokażą, iż możliwa jest naprawa Rzeczypospolitej i zmiany w całym kraju.

  2. Miażdżąca przewaga Prawa i Sprawiedliwości – aż 15 procent nad Platformą

    Kolejny sondaż potwierdza przewagę Prawa i Sprawiedliwości nad Platformą Obywatelską – tym razem przeprowadzony przez serwis ewybory.eu. Przewaga PiS nad PO to ponad 15 procent.

  3. Jak dokonać wpisu do rejestru wyborców?

    13 października 2013 r. odbędzie się referendum w sprawie odwołania z funkcji prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz. W referendum mogą wziąć udział nie tylko osoby zameldowane w Warszawie.
    http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/55602,jak-dokonac-wpisu-do-rejestru-wyborcow.html

  4. List otwarty do P. Pawła Machcewicza- dyrektora Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

    Panie Dyrektorze,

    26.04.2012 byłem obecny w hotelu Scandic w Gdańsku na dyskusji o najważniejszych sporach historycznych ostatniej dekady- na kanwie Pana nowej książki pt. „Spory o historię 2000-2011”.

    Pragnę podzielić się z Panem kilkoma myślami, których nie mogłem wypowiedzieć na sali ponieważ prowadzący spotkanie redaktor Telewizji Gdańsk P. Marek Ponikowski w sposób mało kulturalny, by nie powiedzieć obcesowy, ograniczał czas wypowiedzi dyskutantów z sali. Ale może to i lepiej,, bo przecież większość obecnych na spotkaniu nie czytała Pana książki- to i dyskutować nie bardzo było o czym.

    Może zacznę od przedstawienia się i wyjaśnienia dlaczego interesuję się najnowszą historią Polski: Jestem Żydem urodzonym w więzieniu Gestapo w sierpniu 1942 r. w Samborze niedaleko Lwowa. Krótko po tych nietypowych narodzinach moją matkę-Rozalię Bander z domu Thun Niemcy wywieźli do Obozu Janowskiego we Lwowie i tam zamordowali. Ja byłem w getcie do czerwca 1943, a po likwidacji getta znajoma ojca-Polka o nazwisku Maria Wachułka ukryła mnie mnie w sierocińcu prowadzonym przez siostry Zakonu Rodziny Maryi w Samborze i tam doczekałem przyjścia Sowietów w sierpniu 1944.
    http://www.warszawskipis.pl/blog/2013/10/03/list-otwarty-do-p-pawla-machcewicza-dyrektora-muzeum-ii-wojny-swiatowej-w-gdansku/

Skomentuj

