Dział Intencji i Liturgii 4 marca 2013 r.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Dział intencji i liturgii, Wprowadziła Hortensja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Dział Intencji i Liturgii 4 marca 2013 r.

  1. Święty Kazimierz, królewicz
    Kazimierz urodził się 3 października 1458 r. w Krakowie na Wawelu. Był drugim z kolei spośród sześciu synów Kazimierza Jagiellończyka. Jego matką była Elżbieta, córka cesarza Niemiec, Albrechta II. Pod jej opieką Kazimierz pozostawał do dziewiątego roku życia. W 1467 r. król powołał na pierwszego wychowawcę i nauczyciela swoich synów księdza Jana Długosza, kanonika krakowskiego, który aż do XIX w. był najwybitniejszym historykiem Polski. „Był młodzieńcem szlachetnym, rzadkich zdolności i godnego pamięci rozumu” – zapisał Długosz o Kazimierzu. W 1475 r. do grona nauczycieli synów królewskich dołączył znany humanista, Kallimach (Filip Buonacorsi). Król bowiem chciał, by jego synowie otrzymali wszechstronne wykształcenie. Ochmistrz królewski zaprawiał ich również w sztuce wojennej.
    http://brewiarz.pl/czytelnia/swieci/03-04.php3

  2. J 15, 9-17 Największy dowód miłości

    Słowa Ewangelii według świętego Jana
    Jezus powiedział do swoich uczniów:
    «Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Trwajcie w miłości mojej. Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna.
    To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję.
    Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego. Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili, i by owoc wasz trwał, aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go poprosicie w imię moje. To wam przykazuję, abyście się wzajemnie miłowali».
    Oto słowo Pańskie.
    http://biblijni.pl/czytania/1652,slowa_ewangelii_wedlug_swietego_jana.html

  3. Historyczna transmisja z Watykanu
    Miliony ludzi w najdalszych zakątkach świata śledziło ostatnie chwile pontyfikatu Ojca Świętego Benedykta XVI.

    Telewizyjna transmisja została uznana za historyczną nie tylko z powodu bezprecedensowości momentu, który dokumentowała, ale również wykorzystanych do tego środków – podaje Radio Watykańskie. Watykański Ośrodek Telewizyjny przygotowuje obecnie film dokumentalny prezentujący miejsca związane z konklawe.
    http://www.naszdziennik.pl/wiara-stolica-apostolska/25650,historyczna-transmisja-z-watykanu.html

  4. Halina pisze:

    Dlaczego Benedykt XVI abdykował? – Ignazio Ingrao

    Ignazio Ingrao – jest watykanistą włoskiego tygodnika „Panorama“, gdzie prowadzi także blog „Urbi et Orbi“. W marcu 2013 roku wyjdzie jego książka Il concilio segreto. Misteri, intrighi e giochi di potere dell’evento che ha cambiato il volto della Chiesa (Tajny synod. Tajemnice, intrygi i rozgrywki władzy podczas wydarzenia, które zmieniło oblicze Kościoła). Przed abdykacją Benedykta XVI ukazał się jego artykuł „Il dossier segreto condizionerà conclave” (Sekretny raport wpłynie na konklawe), który wywołał polemikę.
    http://wcieniusanpietro.blogspot.com/2013/02/87-dlaczego-benedykt-xvi-abdykowa.html

Skomentuj

